1- علائم هشدار دهندهء استرس‌زا را تشخیص دهید و برای رفع آن اقدام کنید. 
2- از صحبت راجع به مواقعی که دچار استرس هستید، نترسید.
3- وقتی دچار استرس هستید، یک دقیقه آرام قدم بزنید، این امر می تواند آرامش و سلامتی شما را باز گرداند.
 
4- از بردن کارهای اداری به منزل خودداری کنید.
 
5- سعی کنید متوجه هر گونه تغییر در الگوهای غذایی و نوشیدنی خود باشید.
 
6- به رؤسا حقیقت را بگویید، از گفتن اتفاقات موجود در دفترتان به مدیر شرکت نهراسید.
 
7- وقتی فکر کردید که کار زیادی دارید، حداقل یکی از آنها را به دیگری واگذار کنید.
 
8- از روش زندگی افرادی که استرس ندارند، الگو بگیرید.
 
9- از انجام کارهای مهم در آخر هفته یا دیر وقت پرهیز کنید.
 
10- اگر دچار سردرد یا بی خوابی هستید به دکتر مراجعه کنید.
 
11- از هر چیزی که به شما کمک می کند تا به آرامش برسید نکته‌برداری کنید.
 
12- از خود بپرسید آیا دیگران کار با شما را استرس‌زا می‌دانند؟
 
13- احساس خود را از لحظاتی که دچار استرس شـَدید هستید در یک دفترچه، یادداشت کنید

و.....ادامه مطلب


14- چیزی را که می‌خواهید، بخرید و از آن لذت ببرید؛ اما خرید را برای خود یک عادت نکنید. 
15- از مدت زمان سفرهای بین شهری و درون شهری تا رسیدن به محل کار، جهت برنامه‌ریزی روزانه یا استراحت کوتاه استفاده کنید و کار بیشتری انجام ندهید.
16- نه گفتن را بیاموزید.
17- همیشه اعتماد به نفس داشته باشید و به توانایی های خود ایمان داشته باشید.
18- کمتر از توانتان قول دهید و بیشتر از توانتان کار کنید.
19- در فواصل معین دست و صورتتان را بشویید و برای چند ثانیه چشمانتان را ببندید.
20- توکل به خدا را فراموش نکنید.



برچسب ها : آموزشی ، علمی ، ایرانی سلام ، ابتکاری